søndag 21. desember 2014

Traktorgenser (oppskrift)

*Oppskriften skal ikke videreselges som mønster eller brukes på gensere som legges ut for salg.*








Str: 116
Pinner: rundpinne og settpinner 3mm og 3,5mm.
Garn: Sterk fra Du store alpakka

Utgangspunktet for denne genseren er denne oppskriften: https://www.sandnesgarn.no/traktorgenser-i-medi

Denne er et sammensurium av størrelser for å få den passformen jeg liker. 

Bolen er lagt opp med maskeantallet til str 4 år og jeg strikket totalt 25cm før jeg begynte med diagram A.
Ermene la jeg opp 40m, økte til 60m og strikket totalt 30cm før jeg begynte med diagram A.
Diagram A strikkes på både ermer og bole og det felles 9m i hver side på siste omg av diagrammet.

Fra ermene settes på følger du diagrammet under.
Etter du er ferdig med diagrammet strikker du en omg rett mens du feller til 96m.
Skift til pinne 3 og strikk 2r 2vr i 5cm.
Fell av elastisk.
Fest alle tråder og sy igjen under armene så er du ferdig.



Flere bilder av genseren:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad for all tilbakemelding. :)

Har dessverre opplevd en del spam-kommentarer her inne, og jeg ser meg derfor nødt til å innføre ord-gjenkjenning på kommentarene igjen.

Klem Maja

Vaskekluter