onsdag 11. januar 2012

Heklet lykt (oppskrift)

Har sett mange forskjellige oppskrifter på slike, men her kommer en forklaring på min helt enkle variant.



  1. Legg opp luftmasker(lm) til du får en ring som passet rundt nede på glasset.
  2. Fest sammen ringen med en kjedemaske(kjm).
  3. Neste omg: 4 lm (blir første stav i omg), hopp over en m i forrige omg, * en stav(st) i neste m, 1lm, hoppover en m i forrige omg*. Gjenta mellom * ut omg. Den siste lm festes i 3. m i den første st i omg med en kjm.
  4. Gjenta omg over til glasset er dekt. Mål  på glasset underveis.
  5. Fest tråder, tre i et bånd oppe på glasset og tadaaaaa!

4 kommentarer:

  1. Så flott lyslykt. Takk for oppskriften :)

    SvarSlett
  2. Oi, så flott:-) Takk for oppskrift! Hva slags heklenål og garn brukte du? Hilsen en som er helt fersk, og vil lære seg å hekle:-)

    SvarSlett
  3. Jeg brukte Drops Muskat og heklenål 4. :)

    SvarSlett
  4. Her har eg brukt oppskrifta di:) Takk for oppskrift :)
    http://gadnbadn.blogspot.com/2012/02/morsdagsgave.html

    SvarSlett

Blir veldig glad for all tilbakemelding. :)

Har dessverre opplevd en del spam-kommentarer her inne, og jeg ser meg derfor nødt til å innføre ord-gjenkjenning på kommentarene igjen.

Klem Maja

Vaskekluter